Berlin

2012.04.20. 12:28

2012 április elején két hetet töltöttem Berlinben, az ottani természettudományi múzeum pókszabású és soklábú gyűjteményének vendégkutatójaként. A látogatásom fő célja, Wolfgang Karg professzor korongatkáinak tanulmányozása volt, mert volt néhány olyan általa leírt faj, amelynek faji rangjában kételkedtem. Szerencsére a taxonómiai kutatást lehetővé tevő Synthesys pályázati rendszer támogatta az elképzelésemet, és április elsején meg is érkeztem Berlinbe. A Karg által leírt fajokat már az első két napban meg tudtam vizsgálni, mindhárom fajt valid, érvényes fajnak kell tartom, azonban az egyiket, a Trachyuropoda ponticuli fajt egy másik génuszba fogom áthelyezni.

Ezután nagyon ráértem és megvizsgáltam Karg professzor más korongatkáit is, amelyek sokszor németországi uborkaföldeken gyűjtött. Számos olyan fajt láthattam, amit még előtte sohasem, mert csupán Európa északi, illetve nyugati részén fordulnak csak elő.

Még egy dolog nagyon vonzott Berlinbe. Utazásom előtt megkeresett a vendéglátóm, Dr. Jason Dunlop, hogy érdekelnek-e borostyánban lévő korongatkák. Régi álmom vált ezzel valóra, hogy borostyánban megőrzött korongatkákat láthatok. A korongatkák azonosítása a borostyánban nagyon nehézkes, így csupán annyit mertem mondani, hogy valószínűleg az Urodinychidae családba tartoznak, feltehetően az Uroobovella nembe. Nem csak korongatkákat találtunk, hanem egy nagyon érdekes atkacsoport, a Microgyniidae család három egyede is megfigyelhető volt. Eddig ezeket az állatokat még sosem figyelték meg borostyánban, így ez igen jelentős felfedezésnek tekinthető.

A berlini múzeumnak nagyon gazdag fosszilis gyűjteménye van, a gerincesek mellett számos olyan gerinctelen állat lenyomatát is láthattam, amelyek részletgazdagsága teljesen lenyűgözött.

Néhány kép a kiállított fosszíliákról:

 
 
 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A bejegyzés trackback címe:

https://talajzoo.blog.hu/api/trackback/id/tr774462846

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása