Tervuren

2012.05.23. 18:15

Ugyanazzal a pályázattal, amellyel Berlinben voltam, most Tervurenbe látogattam, a Királyi Közép Afrika Múzeumba (röviden csak Afrika Múzeumba). Utazásom fő célja az itt őrzött korongatkák vizsgálata volt. A gyűjtemény két részből állt, a tárgylemezre preparált eddig még meg nem határozott korongatkákból illetve néhány afrikai faj típusából, valamint sok-sok válogatatlan atkából, amelyek korongatkákat is tartalmaztak trópusi Afrika különböző területeiről (Elefántcsont part, Libéria, Madagaszkár stb.).

A preparált atkákat végig határoztam, a típusokról pedig rajzokat készítettem. Utána láttam neki a vegyes atka mintáknak. Körülbelül 80-90 fiolányi korongatkát válogattam ki, amelyet majd utánam küldenek Budapestre és itt fogom feldolgozni ezeket a példányokat. Ami feltűnt, hogy ezek a minták nagyon gazdagok voltak egy bizonyos génusz, a Chelonuropoda fajaiban.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Chelonuropoda africana faj hímje Kenyából

 

Nem olyan rég jelent meg egy összefoglaló munkám erről a csoportról (http://www.tandfonline.com/doi/abs/10.1080/00222933.2011.651650), de akkor még nem figyelhettem fel egy érdekes jelenségre. A korábban általam vizsgált állatok talajmintákból származtak, míg a most találtak talajcsapdával lettek gyűjtve. Ez arra utal, hogy ezek az állatok, nem csak  a talajban, hanem a talaj felszínen is igen aktívak, ami egy érdekes, új megfigyelés a korongatkáknál. 

 

Természetesen, mind az Afrika Múzeum, mind a brüsszeli Természettudományi Múzeum kiállítását meglátogattam.  

Néhány ízelítő kép:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://talajzoo.blog.hu/api/trackback/id/tr714542159

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása