Az erdélyi korongatkák tanulmányozása során egy furcsa állatra lettem figyelmes. Más volt, mint amiket a romániai anyagokban eddig láttam, de valahogy ismerősnek tűnt. Alaposabban megvizsgálva rájöttem, hogy honnan ismerem ezt az állatot! Én írtam le pár évvel ezelőtt Svájcból, Discourella helvetica néven. Az erdélyi előfordulása azonban elgondolkodtatott, hiszen Erdély és a svájci Alpok egymástól jelentős távolságban elhelyezkedő területek. Nem ez az egyetlen ilyen Alpokban és a Kárpátokban előforduló korongatka. Peter Masán, szlovák atkakutató leírt az Északi-Kárpátokból egy eddig ismeretlen korongatkát, az Uropoda orszaghi fajt. Nem sokkal később megtaláltam ezt a fajt az Alpokalján, de később bármerre is kerestem nem találtam meg máshol. Valószínűleg az Uropoda orszaghi, egy igen ritka Alpi-Kárpáti elterjedésű faj lehet, és talán ezzel a jelenséggel magyarázható a Discourella helvetica faj erdélyi előkerülése is.

Discourella helvetica_1.jpg

„A blog a TÁMOP 4.2.4.A/1-11-1-2012-0001 azonosító számú Nemzeti Kiválóság Program – Hazai hallgatói, illetve kutatói személyi támogatást biztosító rendszer kidolgozása és működtetése országos program című kiemelt projekt keretében valósul meg, az Európai Unió támogatásával, az Európai Szociális Alap társfinanszírozásával.”

A bejegyzés trackback címe:

https://talajzoo.blog.hu/api/trackback/id/tr685529388

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása